|
,... |
|
| |
|
Vegyes |
|
| |
|
Cikkek |
|
| |
|
Képgyűjtemény |
|
| |
|
Videók |
|
| |
|
Mit adtunk a világnak? |
|
| |
"Amit erő és hatalom elvesz
Azt ídő és kedvező szerencse
Ismét visszahozhatják.
De miről a nemzet félve a szenvedésektől
Önmaga lemondott,
Annak visszaszerzése mindíg nehéz
S mindíg kétséges"
Deák Ferenc |
Dvihally Károlyné/Oszuskó Sarolta/Sári néni
KOMÁROM
A Duna két partján
Fekszik két szép város.
Kettő van belőle,
Pedig csak egy város.
A trianoni átok
Miránk is lesújtott,
Ami egy volt egykor
Rögtön ketté válott.
Két ország városa lett
Egy-egy fele,
Szívünk azért
Csak egynek képzelte.
Egyikben születtem,
A másikban most élek,
Úgy,hogy a két partra
Mindig fájón nézek.
De jó lenne ha már
Végre eggyé válna!
S a Duna két partján
Mindenki,boldogan sétálna!
Dvihally Károlyné Sári néni
általános iskolai matematika tanárom verse
ŐSZ
Itt van már az ősz
S a ködök is vele,
Elérkezett végre
A gyümölcsök szürete.
Szedik már a szőlőt,
Préselik is gyorsan,
S folyik a finom must
A kádból legottan.
Ládákba kerül már
A sok finom alma,
Télen majd az lesz
Az elmúlt nyár jutalma.
Színes a sok levél
A fáknak ágain,
S lassan lehullanak
Megfáradtan megin.
A sok vándormadár
Készül,hogy induljon,
Az itteni tájtól
Egy időre búcsúzzon.
Szomorúan nézem,
S bánatos is vagyok,
Mert az elmúlások
Bíz oly fájdalmasok!
Dvihally Károlyné
|
Papp-Váry Elemérné (Sziklay Szeréna) HITVALLÁS Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában, Hiszek egy isteni örök igazságban, Hiszek Magyarország feltámadásában. Ez az én vallásom, ez az én életem, Ezért a keresztet vállaimra veszem, Ezért magamat is reá feszíttetem. Szeretném harsogni kétkedők fülébe, Szeretném égetni reszketők lelkébe, Lángbetűkkel írni véres magyar égre: Ez a hit a fegyver, hatalom és élet, Ezzel porba zúzod minden ellenséged, Ezzel megválthatod minden szenvedésed. E jelszót, ha írod lobogód selymére, Ezt, ha belevésed kardod pengéjébe, Halottak országát feltámasztod véle. Harcos, ki ezt hiszed, csatádat megnyerted, Munkás, ki ennek élsz, boldog jövőd veted, Asszony, ki tanítod, áldott lesz a neved. Férfi, ki ennek élsz, dicsőséget vettél, Polgár, ki ezzel kélsz, új hazát szereztél, Magyar, e szent hittel mindent visszanyertél. Mert a hit az erő, mert aki hisz, győzött, Mert az minden halál és kárhozat fölött Az élet Urával szövetséget kötött. Annak nincs többé rém, mitől megijedjen, Annak vas a szíve minden vésszel szemben, Minden pokol ellen, mert véle az Isten! Annak lába nyomán zöldül a temető, Virágdíszbe borul az eltiport mező, Édes madárdaltól hangos lesz az erdő. Napsugártól fényes lesz a házatája, Mézes a kenyere, boldogság tanyája, Minden nemzetségén az Isten áldása. Magyar! te most árva, elhagyott, veszendő, Minden nemzetek közt lenn a földön fekvő, Magyar legyen hited s tied a jövendő. Magyar, legyen hited és lészen országod, Minden nemzetek közt az első, az áldott, Isten amit néked címeredbe vágott. Szíved is dobogja, szavad is hirdesse, Ajkad ezt rebegje, reggel, délben, este, Véreddé hogy váljon az ige, az eszme: Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában, Hiszek egy isteni örök igazságban, Hiszek Magyarország feltámadásában! |
|
levelező |
|
| |
|
kép |
|
Tartalom | |
|
|
|
Nemzeti ünnep és a hatalom |
|
Csapó Endre írása Nemzeti ünnep és a hatalom
Megjelent a Magyar Élet 2007. márc. 29-i számában.
Érdekes tanulmány lenne áttekinteni történelmünkben a mindenkori hatalom viszonyulását nemzeti ünnepeinkhez. A kérdés egyszerûen az, hogy együtt ünnepel-e a nemzet és a nemzet felett hatalmat gyakorló uralkodó réteg. Azonosak-e eszményeik, érzéseik? Azonosak-e hôseik? Forrongások, szabadságharcok, szabadságlázadások, nemzeti felkelések népe hogyan viszonyult azokhoz, akik sorsát intézték?
Mohács lehet ebben is a választóvonal, elôtte királyainkat, szentjeinket nemzeti hôseinket, amennyire ma még felidézhetôk ebben a témában írott emlékek, a nemzet (köznép, jobbágynép) együtt tisztelte a hatalommal (fôurakkal, uralkodókkal). A török idôk hôsi harcaival, végvári vitézek portyázásaival bizonyára egyetértett a megszállást szenvedô nép és a birtokait védô, vesztô földesurak. Talán abban is volt egyetértés vagy csak megértés, hogy voltak, akik német szövetségben vélték, voltak akik török kapcsolatokkal vélték védelmezni a magyar érdekeket. Lehettek persze, biztosan voltak árulók is és a megszállók elvtelen kiszolgálói, de a magyar nép csak azokat tartotta meg emlékezetében, akiket a történetírás is igazolt a magyar érdekek melleti kállásukért.
A most lezajlott márciusi nemzeti ünnep körül kavargó politikai szenvedélyek fordítják figyelmünket a nemzeti közösség emlékezetének természetére, arra, hogy: miért is lett 1848. március 15-ike oly meghatározó a magyar közszellem kialakulására? A XIX. század eleje Európában a nemzeti ébredés ideje volt, vele egybeesett a társadalom megreformálásának idôszerûsége. Magyarországon is érlelôdött a változás, a század elsô évtizedeit reformkorszaknak nevezzük. A változás igénye ezen a napon érett elhatározássá, a pesti ifjak megtették a történelmi lépést, a bécsi udvar gyengeségét kihasználva, a hatalom elé tették követeléseiket, egyúttal – forradalmi módon – bevonva a nyilvánosságot, maguk mögé állítva a közvéleményt. A hatalom meghátrált, a forradalmi ifjúság ezen a napon tényezôvé és történelmi példaképpé vált.
Március 15-ike forradalma a magyar közvéleményben csak kis mértékben rögzült mint reformkövetelés, nagyobb mértékben az ország függetlensége volt a tét. II. Rákóczi Ferenc szabadságharcának letiprása óta érlelôdött a Szent Korona országa függetlenségének, az alkotmányos uralkodás helyreállításának kérdése – ez kapott hangsúlyt az akkori közvéleményben. A szabadságharcot leverhették, de ez a közakarat szívósan megmaradt. Mintául szolgált 1956-ban is. Mintául szolgál ma is és a jövôben is, mert a magyar lélek többre értékeli az idealizmust, mint a realitások mérlegelését. Nem azt a tanulságot vonja le, hogy mit veszített a felkeléssel, hanem azt, hogy megmentette a haza becsületét, helytállt a szabadságeszményért. Ne várjon tapsot, aki fölveti a kérdést, nem lett volna jobb elôbb mérlegelni az erôviszonyokat?
Az emigráció filozófusa, Szalay Gyula írja: „A magyar felfogás principiumokon nyugodott, mert ez könnyebb és kényelmesebb álláspont, mint a dolgok, események szüntelen elemzése és boncolgatása. Bár más alkalomból, de ilyesfajta álláspontról így vélekedett gróf Széchenyi István: »de a nagyobb résznek ugyancsak sovány compensatio, ha veszett bútorért, hazáért, szóval mindenért csak a principium csorbátlan fenntartásával vígasztalhatja magát«." De gondoljuk csak meg, akitôl mindent elvesznek, jó ha birtokosnak érzi magát elvekben, nemes érzésekben, bizakodásban, szolidaritásban, mert ezekbôl áll össze a nemzet.
Különösen nagy szüksége volt a magyar népnek a márciusi lélek felébresztésére a trianoni – szóljunk modernul – holokauszt után. Március 15-ikét a Horthy-korszakban tette nemzeti ünneppé az 1927. évi XXXI. törvénycikk. 1898-ig kellett várni, tehát 50 évig, amíg 1848 forradalma valamilyen módon nyilvános ünneplést kapott. Az 1898. évi V. törvénycikk kimondta: „A nemzet kegyelettel és hálás érzelemmel emlékezvén meg az ország történetében korszakot képezô 1848. évi azon törvényhozási alkotásokról, melyekkel az alkotmányos jogok a nemzet minden osztályára kiterjesztettek, a képviseleti alapon nyugvó felelôs kormányrendszer behozatott, a közteherviselés általánosíttatott, a földbirtok felszabadíttatott, a sajtószabadság, a jogegyenlôség s általában a politikai és polgári szabadság magasztos elvei érvényre jutottak: ezen alapvetô törvények megalkotásának félszázados évfordulója alkalmából a törvényhozás ápril hava 11-ik napját, mint azt a napot, a melyen dicsô emlékezetû V-ik Ferdinánd király az 1848-ik évi korszakot alkotó törvényeket szentesítette –nemzeti ünneppé nyilvánítja."
Ugye feltûnô, hogy a törvénycikk felsorolja a márciusi követelések társadalmi reformra utaló részeit, ennek hôsévé a királyt teszi, de arról nincs szó, hogy hamarosan meg is szegte a magyar nemzettel kötött szerzôdést és megtámadta országunkat, elvette függetlenségét, zsenge szabadságát. A független, nemzeti Magyarország tette helyére – 79 év után – az eredeti követelések egészét, és eredeti szellemiségét, ekkor kapta az ünnep az ország függetlenségére, a nemzet szabadságára utaló lényegének törvénybe iktatását. Sajnos ekkor már a nemzet jelentôs része idegen megszállás alatt fogadta el a magyar szabadság napja ünnepét, de azt mélyebben átérezve sokal hûbben megtartotta, mint a maradék ország népe.
Igazi népszerûséget nemzeti ünnep a Horthy-korszakban szerzett, és ez a nemzet lelkébôl már kitörölhetetlen lett. A százéves évfordulón a Rákosi geng sem tehetett mást, munkaszüneti nappá nyilvánította, egyúttal minden propagandaeszközzel igyekeztek kisajátítani, mint a „népi demokratikus" forradalom napját. Ekkortól még erôsebben a nemzeti függetlenség- és szabadságértelmezés erôsödött ennek az ünnepnek a tartalmaként a lelkekben. Erre 1951-ben visszaminôsítették munkanappá, és megkezdôdött a félig ünnep, alig ünnep cikk-cakkos története, amit az ünneplôk rendôri zaklatásának szigora vagy enyhülése jelez.
Még a rendszerváltoztatás érdekében is bevetették március 15-ét. A 80-as évek kádári rendszerének már megvolt a maga látható és megnyilatkozó ellenzéke, amelynek engedélye volt (mint Hofinak) kényes kérdésekkel foglalkozni. A közönség részére természetesen bátor ellenzék voltak, amit érzékeltetett gyakori zaklattatásuk a rendôrség részérôl. A politikai manipulátorok természetesen nem hagyták kihasználatlanul a magyar közönség hazafias érzéseit sem. Így a március 15-ei ünnep fontos szerepet kapott ebben a színjátékban, amiben a bátor szamizdatos ellenzék, köztük Demszky Gábor, bravúrosan szembeszáll a rendszer erôszakszervezetével, hazafiasan megünnepelni az elhalványított nemzeti ünnepet, így szembeszegülve a hatalommal. Már akkor folyamatban volt ezeknek a „nemzeti hôsöknek" nagyközönség általi elfogadtatása, akik már akkor tudhatták, milyen fontos szerepük lesz a diktatúra megszüntetése után. Demszky most is hivatkozott rá, hogy méltatlanul viselkednek vele akik most megzavarják ünneplésében, merthogy ô bizony akkor is kiállt magyarsága mellett, amikor elzavarták a Petôfi-szobor elôl. Csakhogy azóta leleplezôdött az ÁVH-s népámítás.
Kôszeg Ferenc (egyik egykori színejátszó) írja a Népszabadság Online-ban: „A '80-as években március 15-én általában részt vettem a Petôfi térrôl induló ellenzéki tüntetéseken. Legkedvesebb emlékem 1988 márciusa, amikor a demokráciamozgalom már tízezreket mozgatott meg, s a hatalom, bár látszólag még szilárd volt, félni kezdett: a sorfalat álló rendôrök a Bajcsy-Zsilinszky úton riadtan nyitottak utat a közeledô tömegnek. Aztán ahogy március 15-e egyre inkább állami és pártünnep lett, leszoktam a részvételrôl… Ôszintén szólva nem hittem el a nemzetbiztonságiak állítását, hogy [most] azért kell a Kossuth téri kordont fenntartani, mert szélsôséges csoportok a tér, sôt a parlament elfoglalására készülnek. 1989-ben azt terjesztették el, hogy szélsôséges csoportok a Nagy Imre-temetésen készülnek provokációra. Azóta Kenedi János Kis állambiztonsági olvasókönyv címû munkájából tudjuk, hogy a legendát az állambiztonsági szervezet vezetése eszelte ki. A Miniszterelnöki Hivatalban ma is dolgoznak egykori III/III-asok, sôt egykori ÁVH-sok is: az eszük járása aligha változott. Az sem gyôzött meg, hogy a bemutatott dokumentumokat az ombudsmanok is hitelesnek találták. Az 1989-es mesét is elhitte Mark Palmer, akkori amerikai nagykövet és a kivégzettek számos hozzátartozója. A rendôrségi hírek a fegyverkezô szélsôségesekrôl inkább a kételyeimet támasztották alá: a házkutatások során talált tárgyak alapján a rendôrség nem kezdeményezte a gyanúsítottak elôzetes letartóztatását. Egy illetékes rendôr azt nyilatkozta a Klubrádióban, hogy a bíróság akadékoskodását elkerülendô inkább majd csak elôállítják a potenciális rendzavarókat. Ahogy 1988. március 15-én kora reggel Solt Ottiliát, Demszky Gábort, Haraszti Miklóst, Rácz Sándort, Molnár Tamást, Pálinkás Róbertet, Nagy Jenôt, Gadó Györgyöt."
Szegény Rácz Sándor, milyen társaságba sorolták be.
A mostani szabad demokrata nemzeti ünneprôl a szókimondó Kôszeg Ferenc írja:
„Lemegyek a térre, hogy meghallgassam Demszky beszédét. A Március 15-e tér közepe táján ismét kordon. Az SZDSZ meghívója, amely békés és méltóságteljes ünneplésre invitál, nem elegendô ahhoz, hogy belépjek az SZDSZ rendezvényére: ehhez a fôvárosi önkormányzat meghívója kell. Nem engedik be Béki Gabit, az SZDSZ országgyûlési képviselôjét sem.. A biztonsági ôr megérti, hogy valami nem stimmel, elszalad, majd pár perc múlva visszajön a jó hírrel: – Maguk ketten bejöhetnek. – Köszönjük, most már inkább kint maradunk, mondjuk. A fekete overallos biztonságiak hátán fehér felirat: ELIT VÉDELEM. Irigylem a Fidesztôl az önkénteseit. Demszky beszédébôl egy szót sem hallunk, körülöttünk az árpádsávosok ordítoznak. Egy árus zászlókat kínál, a trikolór 1000, az árpádsávos 1500. Valaki megjegyzést tesz az utóbbira, az árus ingerülten rászól: „Ne rontsa itt az üzletem". A hírekbôl tudom meg, hogy Demszkyt és a többi VIP-vendéget tojással dobálták meg. Ez a Lelkiismeret 88-hoz közel álló LECSO kommandó régi, az interneten is meghirdetett módszere. A rendôrség azonban senkit sem emel ki, pedig a tojásdobálás nem része a gyülekezés alkotmányos jogának."
„Negyvennyolc nem az utca forradalma volt, hanem reform" – mondta Gyurcsány Ferenc ünnepi beszédében a központi ünnepségek záró rendezvényén, a budapesti Mûvészetek Palotájában tartott díszelôadáson, ahova ugyancsak elôzetesen átadott igazolványokkal lehetett csak belépni kivételezett elvtársaknak. 1848-at méltatva aláhúzta, hogy a kereszténység felvétele óta a legnagyobb jelentôségû változás volt Magyarországon. De rögtön kiemelte, hogy március 15 nem utcai forradalom volt, hanem elôre kidolgozott reform. „Minden, ami március 15-én történt, már kész volt aznap hajnalban. Forradalmat és szabadságharcot mondunk, de ugye emlékeznek, minden, amit nagyszerûnek gondolunk 48-ban, az nem az utcán történt, az március 15-ének hajnalán már készen volt. Indult a hajó a programmal Pozsonyból Bécsbe."
Mit is akart ezzel mondani? Amit már mondott – nem az utcán kell politizálni, hanem a Parlamentben. Alig hihetô, hogy tudná az 1898. évi V. törvénycikk Habsburg füleknek tetszô, a lényeget meghamisító szolgalelkûségének esetét. Egy vérbeli bolsevista jól ráérez arra, hogy a mítosztól kell megfosztani a magyarokat, mert attól olyan kiszámíthatatlanok, bô másfélszázad után is kokárdát tûznek és százezrével özönlik el az utcákat, tereket.
Bizony-bizony, változnak az idôk. Egykor, vörös zászlók alatt, nagy tömegeket lehetett kivinni az utcára álságos elvekkel. Ez volt a módja a kommunista forradalmaknak. A forradalom szó egykor szinte azonosult a kommunizmussal, de mint minden, ez is hazugság volt náluk. A vörös évtizedekben a hatalom birtokosai a rendôrséget hajtották a tüntetôkre. Megfordult a világ, az utca már nem a vörösöké, hanem azok áldozataié. Nekik nem kell szervezet, nem kell pártkönyv, nem kell agitáció, nem kell munkahelyi kényszer, hangulatfigyelô besúgók. A mostani tüntetôk nagyon jól tudják, hogy a nemzetellenes hatalombitorlók a felelôsek a nép nyomoráért.
Milyen demokrácia az, ahol elzárják az utakat, körülzárják a tereket ahol az ünnepség lazajlik? De nemcsak ott, országszerte ellenôrzik a fôvárosba igyekvô utazókat, érezzék, hogy a hatalom szeme rajtuk van most is, mint az egypártrendszer idején. Nyíregy-házáról indultak ünneplôk busszal Budapestre, a Fidesz megemlékezésére. Tiszavasváriban megállították ôket a rendôrök. Mindenkit leszállítottak a buszról. Minden csomagot átvizsgáltak és kutyákkal kerestek bombát az utastérben. Odébb, az autópályán motoros rendôrök állították félre a buszt. Akkor már több busz várakozott a leállósávban. Négyes csoportokban szállították le az embereket a jármûrôl, mindenkinek felírták az adatait. Ez így már ismét rendôrállam a javából.
Már tavaly márciusban voltak jelek a kormányzati terror furcsa módszereire. Szinte jeruzsálemi jelenet volt a nemzeti ünnepen, a Nemzeti Múzeum tetôhomlokzati árkádjaiban kommandós alakokat láttak az ünneplôk, amikor a miniszterelnök megjelent az épület elôtt. Azóta egyre nagyobb egységek jelennek meg a megfélemlítés nyilvánvaló szándékával, szinte szoktatva az embereket a fegyveres jelenlét látványához.
„Az állam mint a saját vagy idegen állam lakossága elleni terror kezdeményezôje, támogatója egyáltalán nem zárható ki a vizsgálódásból. Emlékezetes az a támogatás, amelyet egyes szocialista országok nyújtottak szélsôbaloldali és egyes polgári demokráciák szélsôjobboldali terrorszervezeteknek. A SZU az NDK közbejöttével ideológiai, erkölcsi, pénzügyi támogatást nyújtott a Vörös Hadsereg Frakciónak (RAF), a 80-as években a Carlos-csoportnak. Az USA és Nyugat-Európa abban az idôszakban nyújtott támogatást Szaddám rendszerének, amikor az saját kisebbségei ellen vegyi fegyvereket vetett be. A történelemben rendszeresen találkozunk az állami terrorizmus jelenségével, amely a hatalommal rendelkezôk utasítására az erôszakszervezetek által nyíltan vagy burkoltan gyakorolt fizikai erôszak vagy fenyegetés a lakossággal vagy annak bizonyos csoportjaival szemben. (Tarján, 2002) Ennek tipikus példái a francia forradalom 1792 és 1794 év Thermidor hó 9. közti idôszaka vagy a Szovjetunió 1934 és 1938 közötti idôszaka. (Finszter, 2002)" Forrás: Magyar Tudomány, 2005/10 1269. o. Tanulmány Póczik Szilveszter a történelemtudomány kandidátusa, fômunkatárs, Országos Kriminológiai Intézet.
A fantázia néha elkalandozik, de a történelem arra tanít, hogy a hatalom eltorzulhat, és nem válogatós eszközeiben. Félelmetes látvány volt a különleges öltözetû kommandósok támadása Budapest utcáin tavaly októberben, és félelemkeltô azóta is a hatalom fenyegetôzése, és e cselekedetek cinikus igazolása. Még élnek az ÁVH életben hagyott áldozatai, és ha nem lenne jelen a félelem, errôl az idôszakról is könyvek jelennének meg, nyilvános emlékezésekben ítélnék el a bolsevista terror tombolását, mint ahogy más hasonló esetek folyamatos emlékeztetés állapotában vannak.
Magyarországon nemcsak a rendôrség félelemkeltô a magyarságukat megvallók részére. Jól meggondolja mindenki, mielôtt kitûz a nemzeti ünnepen egy kis kokárdát, kis nemzeti színû szalagocskát, vagy jelvényt, mert az bajt hozhat rá. Ilyen világ van ma Magyarországon. Más orzságokban, nyugaton mindenütt, a nemzeti jelvények, zászlók a legtermészetesebb módon megjelennek nemcsak a kabáthajtókán, hanem ablakokban, házak homlokzatán vagy éppen zászlórúdján, gépjármûveken, középületeken. Magyarországon a félelem tartja vissza sokakban a nemzeti színek kitûzését, fôleg a munkahelyeken. A fôváros fôpolgármestere ebben az évben nem rendelte el a középületek fellobogózását.
A magyar érzés megvallása elônytelen, alkalmanként veszélyes, mert hol zsarnokság van, ott zsarnokság van... | |
|
|
Az Igazat…
Az Igazat tudni,
látni és érezni
egyedül,magában
még nem elég,
az Igazat ki is
kell mondani,
akkor is,ha ezért
a bér a vég.
Paudits Zoltán
Lelkemen
galambok
ülnek,
csillagok
fényében
álmokat
szülnek.
Feltámad
végtelen
vágyam,
"átfestett"
Hazámat
megint
Magyarnak
lássam!
Paudits Zoltán
|
|
_ |
|
2024. December
H | K | S | C | P | S | V | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
|
| | |
|
Levelező lista |
|
| |
|
Kategorizált nemzeti honlapok |
|
| |
|
Komáromi honlapok |
|
| |
|
erdely.ma hírei |
|
| |
|
néhány szó Komáromról |
|
| |
Lengyel Károly
KIHALTAK
Hazudni lehet, amíg valaki elhiszi Remegve félve, éjt nappallá téve Csak a való meg ne születhessen Csak az igaz ne lépjen a fénybe Lehet verni ezreket az utcán Szabad temetni ezernyi ártatlant Csak nékik hazájuk ne legyen Csak ne hallják szavukat Földelni múltat fehér ingben Arccal lefelé kátránypapírban Majd őrizni, hogy meg ne leljék Hiszen bármikor feltámadhat Mi változott itt ötven év alatt? Nincsenek köröttünk szuronyok? Nincs. De mellettünk a poloskahad Hitelből épít vetített tornyot Pőre koldusként hantról hantra Jövőnk fejfáit simítjuk Hol barázda végén tábla hirdeti Magánterület s megtorpanunk Vágta helyett feszes a vigyázz Markolat helyett hurkot ölelünk Elvetélt dac és büszke gyász Nem lesz hol kísértenünk Szóközeinket is szabványosítják Birodalmi sorszámot kapunk Új heródesek rágják álmainkat Az égre is csak festik a Napot Mi végre volt hát ezer év? Most parancsra levésik nevünket Talpak nyoma véres zászlónkon Szélszőtte az utolsó lehelet Engedetlen szíveinket kivájják Fejünkre szórva átkokat Könnytenger vár meg virágeső Víznek adják szép hamvainkat Vérünkkel szentelnek honrablást Időbuborék leszünk a világban Porosodó múzeumi látvány. A tárlófelirat szerint kihaltak.
Budapest, 2007. január 21.
|
Az Összmagyar Testület Nyilatkozata
Testületünk súlyos aggodalmának ad hangot és tiltakozik,hogy a kormány elhenyagolta sz 1456-os világraszóló magyar diadal emlékének méltó megőrzését,nemzetközi népszerűsítését,és megfelelő közvetítését a világ közvéleményének megnyerésére.Az évforduló módot adott volna Hazánk akkori és mostani szerepének kiemelkedésére,a nyomasztó gazdasági gondok ellenére az ország megítélésének javítására.
Különösebb anyagi ráfordaítás nélkül bebizonyíthatjuk,hogy Európa védelme-bátran hozzátehetjük,minden egyes ma virágzó nyugateurópai ország jóléte-jórészt erre az elsöprő győzelemre és a szinte egyedül vállalt önfeláldozó ádozatukra vezethető vissza.Tagságunk folytán az Európai Unió a legjobb keret a közös történelmi múlt hangsúlyozására.
Mivel a kormány tagjai sikeres üzletemberek,a marketing egyik alaptörvényére hivatkozunk.Magyarország"eladását"a nemzetközi megítélésben semmiképp nem a privatizációval,az utolsó megmaradt,nekünk is jelentős hasznot hozó értékeinktől bármi áron megszabadulással kell lebonyolítani.
Megfelelő eszközökkel tudatosítsa a kormány,hogy 1456-ban Európa védelmét Magyarország és a benne békésen együtt élő nemzetiségek összefogésa,a közös Haza szeretete és az áhított jövő építésének elpusztíthatatlan vágya vitte diadalra.Történelmi tény,Európa akkor az egész ismert világot jelentette,így a világraszóló győzelem az egész emberiség kultúrkincseinek megőrzését jelentette.Ez az együvé tartozás sokat segítene az Osztrák-Magyar Monarchia és Magyarország szétzúzását még ma is nyögő közép-európai tudat görcseinek feloldásában.Még nem késő,hogy 1456 üzenetét összekapcsoljuk a megtisztelő kerek évfordulók okán az 1956-os forradalmunk és szabadságharcunk méltó megünneplésével.Mindezekért Testületünk elvárja az elkövetett mulasztások haladéktalan jóvátételét,ezért
FELHÍVJA A KORMÁNYT,
intézkedjék a megfelelő lépések megtételére és erről az országot tájékoztassa.Mind a világ legnagyobb taglétszámú magyar civil szervezete,Testületünk fönntartja Alapszabály szerinti elidegeníthetetlen jogát,hogy állásfoglalását a világ közvéleménye elé tárja.
Budapest,2006. július 26.
az Összmagyar Testület Elnöksége
Dr.Molnárfi Tibor
Katona Szabó István
EMLÉKEZÉS A GYÖZTES NÁNDORFEHÉRVÁRI DIADAL 550. II. RÁKÓCZI FERENC SZÜLETÉSÉNEK 330. 1956-os NAGY MAGYAR FORRADALOM ÉS SZABADSÁGHARC 50. ÉVFORDULÓJÁRA
Nincs még egy nép, mely olyan sok szabadságharcot vívott volna, amely újra és újra kiállt a szabadság védelméért - védte nem csak a saját nemzetét, hanem egész Európát .
Nincs még egy nép, amely annyi kudarc és vereség után ennyire tudna szenvedni akár az önfeladásig. Nincs még egy nép, amely a szenvedések után hihetetlen erövel újra és újra talpra áll – mint a magyar nép.
A történelem nem kímélte a magyar népet. Állandó veszélyben forgott léte, veszélyeknek volt kitéve keletröl és nyugatról egyaránt. A magyar királyság soha nem támadott, mindig csak védekezett. Nem csak önmagát védte, hanem minden népet a Kárpát-medencében. A Szent Korona tagja nem csak a magyar nép volt, hanem minden a magyar királyság alá tartozó más nép is. Magyarországon sohasem a nemzetállam eszméje uralkodott, hanem mindig a multinacionális gondolat – ellentétben minden más európai állammal kivéve a római birodalmat. A mai Európát is mérföldek választják el attól a multinacionális eszmétöl, amely biztosítaná több nép és kultúra együttélését. Nem véletlen, hogy itt, Magyarországon van az autonómia és a regionalizmus bölcsöje.
Az a három történelmi esemény, amelyre ma emlékezünk, szintén megmutatja a magyarság jövöbiztosító és iránymutató szerepét:
• Hunyadi három évvel Konstantinápoly eleste után gyözött Nándorfehérváron. Konstantinápoly eleste egy éles választóvonalat jelentett az európai történelemben. Nem csak a Bizánci Birodalom végét jelentette, hanem az európai középkor végét is. Ezt a körülményt Európában a mai napig nem tudják kellöképpen megérteni. A Magyarság megmentette Közép-európát a Balkán sorsától, amely a Berlini szerzödésig 1878-ig a török birodalomhoz tartozott, s amely átvette a bizánci birodalom szerepét és bebetonozta a nyugati és keleti kulturkör különbségét – a mai napig.
• A Habsburgok elleni Rákóczi szabadságharc nem csak az önrendelkezési jog és nemzeti mozgalom történelmében fontos. Rákóczi évtizedekkel a francia forradalom elött, évtizedekkel Montesquieu elött már ugyanazokat az eszméket képviselte: szabadság, egyenlöség és a demokrácia elvét és ezzel korai uttöröje a francia forradalomnak.
• Az 56-os szabadságharc ismét egy klasszikus harc volt az önrendelkezési jogért és egyben harc a totalitarizmus és kommunizmus ellen - az elsö lépés volt a kommunizmus bukásához. 56 nélkül nem lett volna 89. Nem lenne a mai Európa.
De hogy néz ki ez a mai Európa ? Élt a lehetöségekkel, amelyek adódtak a kommunizmus bukása után ? Megvalósult az az európai ház, amiröl 89-ben álmodtunk, és amelyben - Mitterand francia elnök szavai szerint – minden nép otthon fogja érezni magát ? Nem valósult meg. Az Euróeufória után jött az Eurószklerózis, amely most komához vezetett. Európa komoly válságban van.
Ezen a helyen olyan érzésem van, hogy el kell hogy meséljem életem egyik legnagyobb élményét Mindszenty hercegprímással kapcsolatban, amikor az a megtiszteltetés ért, hogy bécsi tartózkodásának elsö születésnapi ünnepségen részt vehettem. A szentmise után a kápolna elötti szobában, a bécsi Pázmáneum II. emeletén, Mindszenty bíboros egy rövid beszédet tartott és Oswald Spengler könyvét, a „Der Untergang des Abendlandes „ A Nyugat bukását“ említette. Mindszenty nagyon lassan beszélt. És abban a pillanatban, amikor kimondta az utolsó szótagot – abban a pillanatban egy olyan erös földrengés kezdödött, amilyen Bécsben sohasem volt. Nagy zajjal, kinyíltak a gótikus oltárszárnyak, ingadozott padló mint egy hajón, nem tudtunk egyenesen állni. Lehulltak a tetöröl a cserepek és összetörtek az ott parkoló kocsik. Azt gondoltuk: „Most megtörtént“. Nem csak nekem, hanem mind a 15 jelenlévö személynek ez egy elfelejthetetlen esemény volt.
Ez egy jel volt. Európa válságban van. Nem csak gazdasági, hanem mély identitásválságban is. Veszélyben vannak az európai értékek. Egy irányból a kegyetlen globalizáció támad, más irányból a fanatikus fundamentalisztikus iszlám. Veszélyben vannak a személyes, de a kollektív szabadságjogok is, föleg a hazához való jog.
Mi a teendö ? Újra kell egy nándorfehérvári csata ? Újra kell egy Rákóczi szabadságharc ? Újra kell egy 56-os felkelés ?
A mai veszélyek más jellegüek. Nem a katonai eröszak ellen kell harcolnunk, hanem eszmék ellen. Ez még sokkal nehezebb. Mert az ellenfél láthatatlan. Ez sokkal nehezebb, mert az ellenfél áldemokratikus formába bújik – az Egyesült Államok és Nagybritannia intö példák. Ma nem szükséges fegyveres csatát vívni. Ami kell, az az, amit én neveznék „Szellemi honvédelmnek“ neveznék.. Szellemi honvédelemre van szükség. Védeni kell az európai értékeket a külsö támadások ellen. De az ellenség bennünk is van : a közömbösség, az értéktelenség, az apátia, depresszió, gyávaság, félelem. Talpra kell állnunk ismét, a történelem úgy látszik megismétlödik. Védeni kell magunkat, a Kárpát-medencei magyarságot, de egyben Európát is. Ismét védekezni kell, védeni kell az európai értékrendet mint 1456-ban, a szabadságjogokat mint 1703-ban és az önrendelkezést mint 1956-ban. Brüsszeltöl életfontosságú impulzusokat már nem lehet várni; ismét innen kell hogy jöjjön az impulzus, a történelmi tapasztalatokban gazdag Európa Közepéböl.
Nekünk van mit üzenni Európának és Európának van mit tanulnia tölünk. Az üzenet ugyanaz mint az elmúlt évszázadokban. Egy békés Európa csak a teljes és korlátlan népek szabadsága és önrendelkezési jogai alapján és az emberi méltóságot figyelembe véve lehetséges.
Van feladatunk. Mindannyiunknak. A szellemi honvédelemhez mindenkire szükség van. A szellemi honvédelemhez nem kell fegyver, de bátorság az kell.
A mai emléknap üzenete: legyünk méltóak öseinkhez, legyünk méltóak azokhoz, akikre a mai napon emlékezünk. Legyen bátorságunk a történelemhez, legyen bátorságunk az igazsághoz, legyen bátorságunk önmagunkhoz.
Isten adja segítségét, Isten adjon eröt ! Eva Maria Barki |
|
|
Időjárás |
|
A részletekért klikk a képre. | |
"...így készülünk szelíd háborúra, mindig magunkért, soha mások ellen, sót párolunk és vásznakat szövünk, s míg kisebbítnek lassan megnövünk!"
Dsida Jenő |
|
Sms-hirdetőfal |
|
| |
|
|